הגר"ח ארנטרוי בתשובה לרבה של צרפת – איסור מוחלט לפינוי קברים

    דוד קורצוייל No Comments on הגר"ח ארנטרוי בתשובה לרבה של צרפת – איסור מוחלט לפינוי קברים

    המאמצים למנוע את פינויים של עשרות בתי הקברות היהודיים באלג'יר • הגר"ח הכהן ארנטרוי מבקש מהרב חיים קורסיה להפעיל את השפעתו על משרד החוץ הצרפתי לדרוש משלטונות אלג'יריה לשמור על בתי העלמין

    צילום: judaicalgeria.com
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התפתחות משמעותית בפרשת בתי הקברות היהודיים באלג'יר: במכתב תשובה ששיגר אתמול הגאון רבי חנוך ארנטרוי אב"ד באירופה לרבה של צרפת הרב חיים קורסייה, הוא מוסיף בקשה נחרצת שיפעל בתקיפות אצל השלטונות הצרפתיים – שיעשו כל שלאל ידם כדי למנוע את פינויים של עשרות בתי הקברות היהודיים באלג'יר, שסכנת הריסה עדיין מרחפת מעליהם.

    כזכור, מאז נודעה הגזירה – בעקבות פרסום בילקוט הפרסומים של ממשלת צרפת לפני כארבעה חודשים וחצי, יש התגייסות נרחבת בכל שדרות העולם היהודי – בארץ ובחו"ל, למען ביטולה של הגזירה. גורמים יהודיים רבים, בעידוד ובהנחיית מרנן ורבנן נפגשו עם נציגי משרד החוץ הצרפתי ונציגים רלוונטיים אחרים מצרפת.

    אחד המנהיגים היהודים המעורבים בנושא, מר מלקולם הונליין, מנהיג וועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב, נפגש בניו יורק עם שר החוץ הצרפתי והביע בפניו דאגה לנוכח הכוונה לפנות את קברי היהודים באלג'יר. שר החוץ, ז'אן מרק איירו, הבטיח להונליין כי יעקוב אחר הנושא וציין כי הוא מודע לרגישות הרבה הכרוכה בו.

    כזכור לפני כארבע חודשים הודיע הרב קורסיה בתום דיון ארוך שקיים עם בכירי משרד החוץ הצרפתי כי המשרד הודיע לו בבהירות, כי "הם לא יפעלו בניגוד להלכה היהודית ויקבלו כל הנחיה הלכתית שאקבל מביה"ד ד'אירופה של 'ועידת רבני אירופה' שבנשיאות הגאון רבי חנוך הכהן ארנטרוי בנוגע לקברי היהודים באלג'ריה".

    בערב ראש השנה הגיע מר כריסטופר פוסל לביקור בבית הכנסת הגדול "לה ויקטואר", שם נועד עם הרב משה לוין ושוב הבהיר כי משרד החוץ יפעל כפי ההנחיות ההלכתיות שימסור להם רבה של צרפת.

    אחד מהמאמצים שנעשו הוא מכתבו של מרן הגראי"ל שטינמן, שפנה במכתב בקשה מיוחד לנשיא הרפובליקה הצרפתית פרנסואה הולנד וביקש ממנו: "עשה כל השתדלות למנוע חילול והרס מקום קבורתם". במקביל פורסם גם מכתבו של מרן הגר"ח קניבסקי, בו הוא קורא לעשות כל השתדלות למנוע פגיעה בקברים.

    כעת, כאמור, מתקבל מכתבו של גאב"ד ביה"ד באירופה, הגר"ח ארנטרוי, שכותב לרב קורסייה – בעקבות פנייתו אליו לברר את העמדה ההלכתית בנוגע לקברי היהודים באלג'יר, כי אסור בתכלית האיסור לפנותם. "הרינו להצהיר באופן שאינו משתמע לשני פנים, כי ההלכה היהודית אוסרת הוצאה או הסרה של גופות או שלדים מקבריהם – כפי שמובא באופן ברור בתלמוד ובהלכה היהודית", כתב הגר"ח ארנטרוי שליט"א במכתבו הנחרץ.

    בהמשך המכתב פונה הגר"ח ארנטרוי לרב קורסייה ומבקש: "לאור זאת, אני פונה אליך שתבקש בתוקף ממשרד החוץ הצרפתי שיפעילו את השפעתם על מנת להבטיח כי בתי הקברות היהודיים יהיו מוגנים ומתוחזקים במיקום הנוכחי שלהם – ללא כל הסרה או הוצאה של העצמות מקבריהן".



    0 תגובות